Aktuelt

NYT vedr. tolkebistand

En lovændring pr. 1/7-2018 betyder at der fremover vil blive en egenbetaling for anvendelse af tolk ved konsultationen for nogle borgere.

Du kan læse mere om dette her

Udeblivelser

Vi oplever i øjeblikket et stort antal udeblivelser og sene afbud, hvilket desværre betyder, at der bliver længere ventetid på at få en tid i klinikken.

husk din tid eller husk at melde afbud i så god tid som muligt, så en anden kan gøre brug af tiden.

Husk desuden at medbringe dit sundhedskort, når du kommer i klinikken. Det er din dokumentation for ret til gratis lægehjælp og en dokumentation som sygesikringen kræver som bevis på at du har været her. Hvis vi indsender for mange kontakter til sygesikringen uden kortverifikation, kan vi blive pålagt at afvise patienter der ikke har kortet med, hvilket vi ikke ønsker.

OBS: Receptfornyelse:

Der er pr. 1/1-18 kommet ny lovgivning, der betyder, at recepter på vanedannende medicin (Morfin, Tramadol, Kodein, Benzodiazepiner osv.) KUN kan fornyes ved personligt fremmøde i klinikken! HUSK derfor at bestille tid ved din faste læge i god tid før du mangler medicin!

Du kan læse mere om dette her.

Det er også vigtigt at du husker dit sundhedskort og at det kan aflæses på scanneren, da vi uden denne registrering IKKE kan forny recepter på vanedannende medicin. Har du mistet dit kort eller det blevet for slidt/defekt til aflæsning, kan du bestille nyt kort på www.borger.dk

Nye åbningstider

Vi har ændret vores telefontider således, at der er åbent fra tidsbestilling og receptfornyelse mandag – torsdag kl. 9-11.30 og fredag kl. 9-12.00

Ved akut opstået sygdom med behov for lægehjælp, træffes vi naturligvis i hele vores åbningstid; dvs. hverdage kl. 8-14 (fredag dog kun til kl. 12), hvorefter der henvises til byvagten indtil kl. 16 og herefter til lægevagten. Se i øvrigt vores åbningstider og telefontider her.

Vedr. årskontrol for Diabetes og KOL

Fremover vil disse årskontroller ikke, som tidligere, nødvendigvis bestå af prøver ved sygeplejersken efterfulgt af en lægetid.

Efter nærmere aftale mellem den enkelte patient og sygeplejersken/lægen, vil det i nogle tilfælde aftales at sygeplejersken ringer til patienten med svar på prøverne, såfremt det ikke findes nødvendigt med en lægesamtale. Dette naturligvis i tæt samarbejde med lægen.